Search This Blog

Tuesday 21 June 2011

Visi/Misi

Visi ini merupakan impian syarikat untuk menjadi syarikat perkhidmatan pelanggan bumiputera yang boleh maju dan bersaing di antara syarikat-syarikat perkhidmatan pelanggan yang lain.

Kecekapan organisasi boleh diukur dari aspek kuantiti perkhidmatan yang ditawarkan contohnya, apabila organisasi berupaya menambahkan bilangan produk atau perkhidmatan dengan menggunakan kuantitit input yang sama atau kurang,

Keberkesanan boleh diukur dari segi sama ada pengurursan membuat kerja yang betul dan matlamat organisasi berjaya dicapai.Contohnya, organisasi disifatkan tidak berkesan apabila ia gagal mencapai matalamtnya disebabkan oleh perlaksanaan rancangan yang lemah atau kerana kegagalan pihak pengurusan meramal perubahan persekitaran organisasi dengan lebih tepat.

Produktiviti disifatkan sebagai nisbah output yang dikeluarkan dibandingkan dengan sumber (input) yang digunakan dalam perkhidmatan.Produktiviti pekerja di ukur dari segi bilangan perkhidmatan dalam jangka masa tertentu.

No comments:

Post a Comment